İlgili Şirketler
|
[]
|
||||||||
İlgili Fonlar
|
[]
|
||||||||
Türkçe
|
|||||||||
oda_MaterialEventDisclosureGeneralAbstract|
|
|
||||||||
oda_UpdateAnnouncementFlag|
|
|
Hayır (No)
|
|||||||
oda_CorrectionAnnouncementFlag|
|
|
Hayır (No)
|
|||||||
oda_DateOfThePreviousNotificationAboutTheSameSubject|
|
|
-
|
|||||||
oda_DelayedAnnouncementFlag|
|
|
Hayır (No)
|
|||||||
oda_AnnouncementContentSection|
|
|
||||||||
oda_ExplanationSection|
|
|
||||||||
oda_ExplanationTextBlock|
|
2018 Satış Hacmi Şirketimizin 2018 yılına ait satış hacmi rakamları geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırmalı şekilde aşağıda sunulmuştur. Konsolide Satış Hacmi 2018 yılında konsolide satış hacmi %4-%6 aralığındaki beklentimizin üzerinde %6,3 artarak 1.315 milyon ünite kasaya ulaştı. 77 milyon ünite kasa artışa denk gelen büyüme, gazlı içecekler (%6,8 artış), gazsız içecekler (%11,6 artış) ve su kategorisindeki (%6,0 artış) güçlü performansla desteklenirken, çay kategorisinin satış hacmi %1,2 geriledi. 2018'in dördüncü çeyreğinde konsolide satış hacmi %0,6 artarak 229 milyon ünite kasa oldu. Söz konusu dönemde su ve çay kategorileri sırasıyla %7,0 ve %11,5 büyüme sergilerken, büyük ölçüde Türkiye operasyonuna bağlı olarak gazlı içecek ve gazsız içecek kategorileri %2,2 ve %4,9 daraldı. Türkiye Operasyonu 2018 yılında Türkiye operasyonlarının satış hacmi %4,8 artışla 650 milyon ünite kasa olurken, 2012 yılından bu yana en yüksek büyüme oranına ulaştı. 2018'de Çay hariç tüm kategoriler hacim artışı kaydederken, gazlı içecekler 2017 yılındaki %1,7'lik büyümenin ardından %5,7 hacim artışı gösterdi. Küçük paketlerin gazlı içecek portföyündeki payı artmaya devam ederek 2017 yılındaki %22 seviyesinden %23'e yükseldi. Satılan paket sayısı ise, %11 artışla satış hacmindeki artışın üzerinde büyüdü. 2018 yılında, artan soğutucu yatırımları, ‘Coca-Cola Şekersiz' ve ‘Fanta C' gibi inovasyonlar ve büyüyen artan portföy bulunurluğu gazlı içeceklerdeki hacim artışını destekledi. Şekersiz (1) segmenti, ‘Coca-Cola Şekersiz' odağımızla %26 büyürken, bu segmentin toplam gazlı içecek portföyündeki payı 1 puan artışla yaklaşık %7 oldu. Gazsız içecekler kategorisinin satış hacmi, buzlu çay segmentindeki yatırım artışı ve portföy bulunurluğunun da katkısıyla %5,8 artarken, su kategorisi küçük paketlerdeki çift-haneli büyümeyle yılı %7,6 hacim artışıyla tamamladı. Çay hacmindeki düşüş ise genel olarak liste fiyat artışlarından kaynaklandı. 2018'in dördüncü çeyreğinde satış hacmi alkolsüz içecek sektöründeki daralmaya rağmen yatay bir seyirle 120 milyon ünite kasa olurken, tüketici güvenini olumsuz etkileyen makroekonomik koşullar ve Eylül ayındaki liste fiyat artışlarından etkilendi. Söz konusu dönemde, gazlı içecek kategorisi %6,9 daralırken, Şekersiz segmenti büyümeye devam etti. Gazsız içecek kategorisi, %10,4 daralma kaydederken, su kategorisinin satış hacmi %9,4 arttı. Çay kategorisi ise önceki yılın aynı dönemindeki düşük bazın da katkısıyla %11,9 hacim artışı kaydetti. Uluslararası Operasyonlar 2018 yılında uluslararası operasyonların satış hacmi büyük ölçüde Pakistan ve Kazakistan pazarlarındaki büyümeyle %7,8 artış göstererek 664 milyon ünite kasaya ulaştı.
2018'in son çeyreğinde, uluslararası operasyonların satış hacmi %1,5 artışla 108 milyon ünite kasa oldu.
(1) Şekersiz segmenti kalorisiz ve düşük kalorili ürünleri kapsamaktadır. |
Yukarıdaki açıklamalarımızın, Sermaye Piyasası Kurulunun yürürlükteki Özel Durumlar Tebliğinde yer alan esaslara uygun olduğunu, bu konuda/konularda tarafımıza ulaşan bilgileri tam olarak yansıttığını, bilgilerin defter, kayıt ve belgelerimize uygun olduğunu, konuyla ilgili bilgileri tam ve doğru olarak elde etmek için gerekli tüm çabaları gösterdiğimizi ve yapılan bu açıklamalardan sorumlu olduğumuzu beyan ederiz.