|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nakit Kar Payı Ödeme Tutar ve Oranları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pay Olarak Kar Payı Ödeme Tutar ve Oranları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ek Açıklamalar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Şirketimiz 2021 yılından beri yoğun bir yatırım programı yürütmektedir. Bu program kapsamında, öncelikle 2021 yılında 422 milyon ABD doları bedelle Almatı Havalimanı'nı satın aldık ve havalimanında 200 milyon ABD doları yatırımla yeni bir terminal inşa etmeye başladık. Daha sonra ortağımız Fraport ile birlikte Antalya Havalimanı'nın 2052 yılına kadar sürecek olan yeni işletme imtiyazı için DHMİ'ye 1.813 milyon avro tutarında bir peşin kira ödemesi yaptık ve kapasite artırım çalışmaları için 750 milyon avro tutarında daha yatırım yapmaya başladık. Bunlara ek olarak, Ankara Esenboğa Havalimanı'nın 2050 yılına kadar sürecek olan yeni imtiyazı için DHMİ'ye 119 milyon avro tutarında kira peşinatı ödedik ve havalimanında 210 milyon avro tutarında bir yatırıma başladık. Ayrıca gerek havalimanlarımızda gerekse hizmet şirketlerimizde başkaca yatırımlar da yapıyor ve yeni potansiyel projeler için hazırlık yapıyoruz. Antalya yatırımlarını içermeyen konsolide yatırım harcamaları tutarımız 2023 için 214 milyon avro oldu. Bu rakamın 2024 yılında 230 – 270 milyon avro arasında gerçekleşmesini bekliyoruz. Bu yatırım programını faaliyetlerimizden üretilen nakitle ve borçlanmalardan yaratılan kaynaklarla finanse ediyoruz.
Yukarıda özetlediğimiz yoğun yatırım programının Şirketimiz için doğurduğu büyük kaynak ihtiyacı ve bu kaynağı fonlama maliyetinin de son üç senede önemli ölçüde artmış olması nedenleriyle Yönetim Kurulumuz, 2023 mali yılı için yapılacak olan olağan genel kurul toplantısında ortaklarımızın onayına sunulmak üzere, Şirketimizin Kâr Dağıtım Politikasına uygun olarak, kâr payı dağıtımı önerisi yapılmamasına oy birliği ile karar vermiştir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KAR PAYI DAĞITIM TABLOSU
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAV HAVALİMANLARI HOLDİNG A.Ş. 01.01.2023/31.12.2023 Dönemi Kâr Payı Dağıtım Tablosu (TL)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kar Payı Oranları Tablosu
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Yukarıdaki açıklamalarımızın, Sermaye Piyasası Kurulunun yürürlükteki Özel Durumlar Tebliğinde yer alan esaslara uygun olduğunu, bu konuda/konularda tarafımıza ulaşan bilgileri tam olarak yansıttığını, bilgilerin defter, kayıt ve belgelerimize uygun olduğunu, konuyla ilgili bilgileri tam ve doğru olarak elde etmek için gerekli tüm çabaları gösterdiğimizi ve yapılan bu açıklamalardan sorumlu olduğumuzu beyan ederiz.